تکنسین برق صنعتی کیست؟

در گذشته شغل های ساده ای برای مردمان وجود داشت ولی با پیشرفت علم علاوه بر افزایش تعداد و تنوع مشاغل ، پیچیدگی مشاغل نیز بیشتر شد. از جمله این مشاعل جدید میتوان به تکنسین برق صنعتی اشاره کرد که با حوزه برق صنعتی سر و کار دارد. کار با برق و به ویژه برق صنعتی کار هر کسی نیست و نیاز به مهارت و دانش کافی دارد . در این مقاله ما قصد داریم به معرفی و بررسی یک تکنسین برق صنعتی بپردازیم .

تکنسین برق صنعتی کیست؟

وظیفه تکنسین برق صنعتی

ابتدا اجازه دهید به این بپردازیم که یک تکنسین برق صنعتی چه وظایفی بر عهده دارد.

همانطور که میدانید هر شغلی یک سری وظایف برای انجام دادن دارد و تکنسین برق صنعتی از این قاعده مستثنا نمی باشد. تکنسین برق صنعتی به طور کلی با انواع فعالیت های برقی مانند سیم کشی و تجهیزات برق صنعتی کار دارد. در لیست زیر وظایفی که یک تکنسین برق صنعتی بر عهده دارد جمع آوری شده است.

تکنسین برق صنعتی

  • طراحی و نصب سیستم های برقی و روشنایی 
  • بررسی و حفاظت از سیستم های الکتریکی 
  • نصب و سیم کشی مدار های مختلف
  • سیم کشی برق ساختمان های مختلف
  • سیم کشی صنایع مختلف
  • سیم کشی ماشین آلات و تجهیزات برق صنعتی 
  • نصب کردن، کنترل کردن و تست کردن تجهیزات برق صنعتی
  • نظارت بر سیستم های برق صنعتی 
  • راه اندازی موتور های الکتریکی 
  • و هر چیز دیگری که با برق صنعتی به نحوی ارتباط برقرار میکند به وسیله تکنسین برق صنعتی انجام میشود . 

تکنسین برق صنعتی کسی است که در دوره های آموزشی برق صنعتی شرکت کرده و یا دارای تحصیلات رشته برق صنعتی میباشد . این شخص توانایی نصب و کنترل تجهیزات برق صنعتی را داشته و همان فردی است که سیستم های ساختمان های صنایع مختلف  را راه اندازی کرده است.

نیاز به تکنسین برق صنعتی

احتمالا برای شما این سؤال پیش آمده که اصلا چه نیازی به تکنسین برق صعتی می باشد. در این راستا در این قسمت به این مسئله می پردازیم.

همانطور که در قسمت قبل دکر شد وظایف تکنسین برق صنعتی همراه با تجهیزات برق صنعتی می باشد که کار کردن با معجزه ای به نام برق ، کار هر کسی نیست . انجام وظایف تکنسین برق صنعتی نیاز به مهارت و دانش بالا و تخصصی می باشد زیرا نمی توان از خطرات این شغل چشم پوشی کرد. اگر ذره ای اختلال در کار تکنسین برق صنعتی پیش اید میتواند جان افراد زیادی را به خطر بیندازد از این رو جامعه همواره به یک تکنسین برق صنعتی ماهر و توانا نیازمند است.

تکنسین برق صنعتی

بازار کار تکنسین برق صنعتی

آیا تکنسین برق صنعتی از بازار کار خوبی برخوردار است؟

در دنیای مدرن امروزی کارخانه و ها و ساختمان های صنعتی زیادی ساخته شده و همواره در حال افزایش نیز هستند. دلیل این نیز افزایش تقاضا به برق صنعتی بوده که نیاز به افزایش عرصه دارد. همه ی این‌موارد نشان میدهد که همواره به تکنسین برق صنعتی نیاز است و این از بازار کار خوب این شغل خبر میدهد. بهتر است بدانید که حرفه تکنسین برق صنعتی دارای تعداد کمی متخصص بوده و نیاز به نیروی کار دارد . در نتیجه می تواند گزینه خوبی برای درآمد باشد .

تکنسین برق صنعتی

فرصت های شغلی یک تکنسین برق صنعتی

یک تکنسین برق صنعتی با چه عناوینی می تواند مشغول به کار و درآمد زایی شود.

افرادی که تکنسین برق صنعتی شاخه میشوند برای انجام وظایف خدود میتوانند در موارد زیر شاغل شوند. 

  • تکنسین برق صنعتی در اداره برق و نیروگاه ها شوید .
  • تابلو برق صنعتی طراحی کنید و در آخر مونتاژ کنید 
  • به عنوان تکنسین برق صنعتی به صورت سیار وارد عمل شوید 
  • تابلو برق صنعتی به فروش برسانید 
  • در کارخانه ها، بیمارستان ها، مراکز تجاری،صنایع مختلف و… وظیفه کنترل سیستم ها را به عنوان تکنسین برق صنعتی به عهده بگیرید.

درآمد تکنسین برق صنعتی

هدف از یک شغل خوب ، درآمد خوب آن است. حال درآمد یک تکنسین برق صنعتی چگونه است؟

شما در هر شغلی که باشید، میزان درآمد را خودتان مشخص میکنید. در واقع موفقیت یا عدم موفقیت به شما  بستگی داشته حال تو هر حوزه ای که باشید . همچنین تکنسین برق صنعتی درآمدی تحت تاثیر دانش و مهارت، کیفیت ارائه خدمات، سرعت و دقت در عمل ، مشتری مداری و… شما دارد . اما طبق شواهد به طور متوسط یک تکنسین برق صنعتی درآمدی در رنج تقریبی ۵ الی ۱۰ میلیون تومان در ماه دارد .

تکنسین برق صنعتی

مهارت های لازم برای تکنسین برق صنعتی

در این مقاله بسیار تکرار شد که یک تکنسین برق صنعتی لازم دارد از مهارت و دانش بالایی برخوردار باشد زیرا با برق صنعتی و تجهیزات برق صنعتی سر   کار دارد. در این راستا اجازه دهید در این قسمت به بررسی مهارت های یک تکنسین برق صنعتی پرداخته و در ادامه به راه های کسب این مهارت ها بپردازیم‌.

علاقه:

اولین المان در انتخاب شغل همواره علاقه فردی بوده ایت . فردی که میخواهد یک تکنسین برق صنعتی ماهر شود لازم دارد تا به کار های فنی و عملی این کار و همچنین نیروی برق و تجهیزات برق صنعتی علاقه داشته باشد . بدون شک تکنسین برق صنعتی ساعت ها کار و ایستادگی می خواهد که بدون علاقه بسیار دشوار است. 

علم و دانش:

یک تکنسین برق صنعتی نیاز دارد تا دانش کامل در مورد برق صنعتی و تجهیزات برق صنعتی داشته باشد. منظور از دانش، علم روز دنیا است به طوری که تکنسین برق صنعتی باید همواره دانش خود را افزوده و به روز نگه دارد . همواره روش ها و تجهیزات برق صنعتی جدیدی به وجود می آیند که تکنسین برق صنعتی باید در مورد آن ها خیلی سریع اطلاع پیدا کند. تفاوت تکنسین برق صنعتی ماهر و ساده در اینجا رقم میخورد. 

تکنسین برق صنعتی

عدم ترس:

شاید با خودتان فکر کنید چرا ترس؟ باید خدمتتون عرض کنم که تکنسین برق صنعتی باید فردی شجاع باشد زیرا برق وسیله ای خطرناک است . وظایف تکنسین برق صنعتی همواره جان او را تهدید کرده و ترس به دل آنها می اندازد. در نتیجه لازم است تا شجاعت به خرج داده و با آرامش کار خود را انجام دهد. همچنین بسیاری از وظایف تکنسین برق صنعتی در ارتفاع های بلند صورت میگیرد.

چگونه یک تکنسین برق صنعتی شویم؟

اگر شما فردی  هستید که به شغِ تکنسین برق صنعتی علاقه دارید  نیازمند مهارت و دانش تخصصی برای پا‌گذاشتن به این عرصه هستید. برای فرا گرفتن این دانش و ورود به بازار کار تکنسین برق صنعتی میتوانید از روش های زیر استفاده کنید.

کارآموزی:

معمولا کسب علم و مهارت یک متخصص از این روش انجام میشود. هیچ کس بهتر از یک استاد نمیتواند به شاگرد خود که به صورت حضوری مشتاق فراگیری مهارت است، اموزش دهد. شما میتوانید با شاگردی یک تکنسین برق صنعتی ماهر پا به این عرصه گذاشته و روزی خود استاد شوید

دانشگاه:

راه دیگر شا ورود به دانشگاه برای تحصیل این رشته است. شما باید وارد رشته برق هنرستان شده و از این راه تخصص های لازم برای تکنسین برق صنعتی را یاد بگیرید. 

تکنسین برق صنعتی

دوره های آموزشی:

همچنین شما میتوانید در دوره های آموزشی برق صنعتی ثبت نام کرده و خیلی زود تمام تخصص های لازم را کسب کنید‌. از جمله مزایای این روش این است که شما خیلی زود می توانید پا به بازار کار گذاشته و کسب درآمد کنید. البته دوره های آموزشی تکنسین برق صنعتی هزینه های بالایی میخواهد.

سخن پایانی

امروزه شغل تکنسین برق صنعتی از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است . از این رو بازار کاری خوبی به خود اختصاص داده ایت . اگر شما به کارهای فنی برق علاقه دارید پیشنهاد میکنم تلاش خود را انجام داده تا به یک تکنسین برق صنعتی ماهر تبدیل شوید . در این مقاله اطلاعات کاملی از یک تکنسین برق صنعتی در اختیار شما قرار داده شد تا بلکه برایتان مفید واقع شود. 

کاربرد درایو در کمپرسور
,

خرید انواع اینورتر زیمنس

1-1-1 قیمت خرید اینورتر زیمنس اینورتر زیمنس در صنعت برق صنعتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و کاربردهای زیادی دارند. اینورتر زیمنس با مزایا و کارکردهایی که دارد توانسته محبوبیت زیادی در سراسر دنیا به‌ویژه ایران…
تنظیمات اینورتر زیمنس v20

آموزش کامل تنظیمات اینورتر زیمنس V20

اینورتر زیمنس V20 یک درایو فرکانس متغیر (VFD) محبوب است که برای کنترل سرعت و گشتاور موتورهای الکتریکی القایی سه فاز و تک فاز در طیف وسیعی از کاربردها از جمله پمپ ها، فن ها، نوار نقاله ها و ماشین آلات صنعتی استفاده می شود. اینورتر v20 زیمنس …
مهم ترین علت رگباری زدن کنتاکتور چیست؟

مهم ترین علت رگباری زدن کنتاکتور چیست؟

چرا کنتاکتور عمل نمیکند؟ علت رگباری زدن کنتاکتور چیست؟ آیا می‌توان کنتاکتور را تعمیر کرد؟ ایجاد صدا و قطع و وصل شدن در سیستم‌های الکتریکی می‌تواند نشان‌دهنده یک مشکل اساسی باشد. درک دلایل پشت این مسائل برای نگهداری و تعمیر کنتاکتورها ضروری است. در این …
آموزش نحوه پلاک خوانی کنتاکتور اشنایدر، زیمنس و هیوندای

آموزش نحوه پلاک خوانی کنتاکتور اشنایدر، زیمنس و هیوندای

پلاک کنتاکتور در واقع بیان‌گر تمامی مشخصات کاری این وسیله الکتریکی است. خواندن پلاک کنتاکتور اشنایدر، زیمنس و هیوندای موجب به دست آمدن اطلاعات لازم برای نصب و استفاده محصول می‌شود. در حقیقت برای به دست آوردن مشخصات پلاک کنتاکتور، باید روی پلاک خو…
کاربرد درایو در کمپرسور
,

خرید انواع اینورتر زیمنس

1-1-1 قیمت خرید اینورتر زیمنس اینورتر زیمنس در صنعت برق صنعتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و کاربردهای زیادی دارند. اینورتر زیمنس با مزایا و کارکردهایی که دارد توانسته محبوبیت زیادی در سراسر دنیا به‌ویژه ایران…
انواع باتری‌های الکتریکی
انواع تاسیسات ساختمانی
تاثیر درایو بر بهبود برق صنعتی
معرفی اینورتر دانفوس
,

خرید درایو دانفوس ( اینورتر)

1-1-1 قیمت خرید اینورتر دانفوس از نمایندگی اینورتر دانفوس یکی از بهترین و معروف ترین اینورتر ها در سراسر جهان می باشد که توسط کمپانی دانمارکی دانفوس تولید می شود. برای خرید انواع اینورتر دانفوس از نمایندگی دان…
مقایسه اینورتر پنتاکس و درایو دانفوس
آموزش عیب یابی کلید محافظ جان

آموزش تست و عیب یابی کلید محافظ جان؛علت قطع شدن فیوز محافظ جان

کلید محافظ جان یا RCCB یکی از مهم‌ترین قطعات الکتریکی است که برای حفاظت از افراد و تجهیزات الکتریکی در برابر حوادث و جریان نامتعادل مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر چه کلید محافظ جان به طور کلی بسیار مطمئن است، اما ممکن است در برخی مواقع خراب شود…
آموزش نحوه عیب یابی و تست کلید محافظ جان

آموزش نحوه تست کلید محافظ جان

در هر محیطی، چه در محیط‌های مسکونی، تجاری یا صنعتی ایمنی تجهیزات الکتریکی از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از اجزای حیاتی که ایمنی سیستم‌های الکتریکی را تضمین می‌کند، کلید محافظ جان است. کلید محافظ جان در واقع قطع کننده جریان برق در هنگام بروز مشکل و خطاست و…

امیدواریم که مطلب فوق در رابطه با توضیح تابلو برق صنعتی برای شما مفید بوده باشد. در صورت مفید بودن مطلب آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. نظرات,انتقادات و پیشنهادات خود را هم در بخش دیدگاه ها,با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Our Score
Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 3]