تفاوت اینورتر و درایو چیست؟

امروز در این مطلب قصد داریم به بررسی تفاوت های بین اینورتر ها و درایو های صنعتی بپردازیم 

درایو های صنعتی

امروزه با پیچیده تر شدن ماشین آلات صنعتی و الکتروموتور ها استفاده از دستگاه و قطعات جزئی در بالا بردن راندمان کاری این ابزار های صنعتی بسیار مهم و حائز اهمیت شده اند.دستگاه هایی که با بالا بردن دقت و کیفیت عملکرد این ماشین آلات صنعتی در بهبود کارکرد گاها یک دستگاه و گاها یک خط تولید در یک کارخانه بزرگ نقش به سزایی دارند.

برای دریافت قیمت اینورتر پنتاکس اصل می توانید روی کلمه لینک شده کلیک کنید.

دو تا از این دستگاه های بسیار مهم در کارکرد الکتروموتور ها و ماشین آلات و ابزار های صنعتی,اینورتر هاو درایو های صنعتی میباشند.

این دو دستگاه به دلیل شباهت حدودی ای که در عملکرد با هم دارند غالبا یکسان در نظر گرفته میشوند,اما این در حالی است که با بررسی این دو دستگاه و پی بردن به تفاوت های آنها متوجه خواهیم شد که نمیتوان این دو دستگاه را یکسان در نظر گرفت و با دانستن تفاوت آنها به راحت تر میتوانیم دستگاهی که مورد نظرمان را هست را انتخاب و خریداری کنیم.   

پیش از بررسی تفاوت های بین اینورتر و درایو های صنعتی بهتر است به معرفی نقش و عملکرد هر یک از آنها بپردازیم.

درایو یا کنترل کننده دور موتور برای تنظیم دور الکتروموتور ها مورد استفاده قرار میگیرد.

درایو ها با راه اندازی آرام و نرم و توقف و مکث در چرخش الکتروموتورها و همچنین با کاهش جریان دریافت شده از منبع باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و جریان اسمی الکتروموتورها میشوند.

در حالیکه اینورترها معکوس کننده جریان برق از DC به AC میباشند.

حالا به بیان تفاوت های بین این دو دستگاه میپردازیم.

  • تفاوت اول اینکه اینورتر ها قطعات محرک ندارند,درست برعکس درایو ها دارای تعدادی قطعه محرک در داخل خود میباشند.
  • تفاوت بعدی بین اینورتر ها و درایو های صنعتی این است که در اینورتر ها تنها ولتاژ و توان خروجی قابل مشخص کردن میباشد.در حالیکه در درایو های صنعتی با تنظیم دستی ولتاژ,فرکانس و توان ورودی,میتوان مقادیر خروجی دستگاه ها بصورت دلخواه مشخص کرد
  • و در نهایت تفاوت اصلی و عمده بین اینورتر ها و درایو های صنعتی این است که,اینورتر ها تنها معکوس کننده جریان برق از DC به AC میباشند,درحالیکه درایو های صنعتی با استفاده از همین معکوس و یک سو کردن جریان برق به کنترل دور موتور دستگاه های صنعتی و الکتروموتور ها میپردازد.

حالا با پی بردن به وظایف این دستگاه ها در فرآیند های صنعتی کاملا متوجه شدیم که این دستگاه ها دارای نقش مهم و تاثیرگذاری در عملکرد الکترو موتور ها ایفا میکنند,به همین دلیل کیفیت و درجه یک بودن این دستگاه ها مهم میباشد.

یکی از کمپانی های برتر در زمینه تولید درایو های صنعتی شرکت دانفوس میباشد.که با تنوع فراوان در محصولات خود به برندی پر فروش در زمینه درایو های صنعتی تبدیل شده است.

از مدل های پرفروش درایو های صنعتی دانفوس میتوان به FC 302 اشاره کرد.این محصول با بدنه مقاوم و مستحکم خود با اتصال به جریان برق سه فاز شروع به فعالیت میکند.محدوده توان این محصول با برق سه فاز ۲۰۰-۲۴۰ ولت,۰٫۲۵ کیلووات تا ۷۵ کیلووات میباشد.و همچنین با اتصال به برق سه فاز ۳۸۰-۴۸۰ ولت,۰٫۳۷ کیلووات تا ۷۵ کیلووات میباشد.

این مدل از درایو های صنعتی دانفوس گزینه مناسبی برای استفاده در,اتوماسیون صنعتی,صنایع مختلف و کاربرد های عمومی مانند فن و کمپرسور و پمپ میباشد.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه، نمایندگی دانفوس در لاله زار

امیدواریم که مطلب فوق برای شما مفیده بوده و اطلاعات لازم و مورد نیازتان را برای شما فراهم آورده باشد.

در بخش نظرات شما را با تجربه های خود و نیز پیشنهادات خودتان آشنا کنید و در صورتیکه مطلب فوق برای شما مفید بوده آن راا با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

4 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Our Score
Click to rate this post!
[Total: 6 Average: 4.2]