معرفی پمپ آب پنتاکس و اینورتر های مناسب برای نگهداری آنها

امروز در این مطلب قصد داریم به بررسی و معرفی انواع پمپ آب پنتاکس بپردازیم و اهمیت مراقبت و نگهداری از آن ها را بررسی کنیم.پمپ آب پنتاکس و اینورتر مناسب آن

اهمیت پمپ آب

در دنیای امروز با پیشرفت جوامع و افزایش روز افزون زندگی شهر نشینی مشکلات عمده و متعددی برای افراد بوجود آمده است.

یکی از این مشکلات تعداد بالای جمعیت در شهر های مختلف و نبود فضای کافی برای ساخت خانه و یا ساختمان برای محیط های کاری  بوده است.

راه حلی که از چند سال قبل برای حل این مشکل تدارک دیده شده است استفاده از ساختمان های چند طبقه مسکونی و اداری و تجاری بوده است.

اما خود این راه حل هم دارای مشکلاتی میباشد و یکی از مشکل های اساسی این حوزه سیستم آبرسانی در این ساختمان ها میباشد.

در این ساختمان های چند طبقه و بلندی که امروز در همه جای شهر در کنار ما قد علم کرده اند به دلیل همان ارتفاع و تعداد واحد های زیاد در ساختمان,دیگر سیستم آبرسانی قدیمی که تنها بر پایه یک لوله کشی ساده از چاه بوده مفید واقع نمیشود و نیازمند استفاده از سیستم پیشرفته تر و پیچیده تری مانند پمپ آب پنتاکس میباشد.

مهم ترین و اصلی ترین بخش این سیستم های آبرسانی که این روز ها مورد استفاده قرار میگیرد پمپ آب میباشد که یکی از برترین های آن پمپ آب پنتاکس است.

کاربرد پمپ آب

از پمپ آب ها برای تقویت فشار آب خارج شده از چاه و پیش از ورود به سیستم لوله کشی ساختمان استفاده میشود تا آب با فشار کافی و مناسب به تمامی واحد های یک ساختمان چند طبقه با چند واحد برسد.

در ساختمان های مختلف با اندازه ها و تعداد طبقه و واحد های مختلف از پمپ های مختلفی استفاده میشود.

پمپ آب پنتاکس

اما مطلبی که ما در اینجا قصد داریم به بررسی و توضیح آن بپردازیم معرفی انواع پمپ آب های خانگی میباشد که از این نوع پمپ ها در ساختمان های مسکونی و یا تجاری-اداری با تعداد متوسط طبقه ها و واحد ها استفاده میشود.

از انواع پمپ آب های خانگی نمیتوان در برج ها بسیار بزرگ با تعداد خیلی بالایی از واحد ها استفاده کرد و احتیاج است در این ساختمان های بزرگ از بوستر پمپ های آبرسانی استفاده شود که خود این بوستر پمپ ها که خودشان شامل دو یا تعداد بیشتری پمپ میباشند استفاده شود.

از کمپانی های معروف جهانی و با سابقه در عرصه تولید و فروش پمپ آب  های متنوع برای استفاده مختلف باید از کمپانی پنتاکس ایتالیا یاد کنیم;محصولات پنتاکس

این کمپانی با داشتن تکنولوژی به روز و پیشرفته اروپایی دست به تولید محصولات خود میزند که همین امر باعث شده تا با اختلاف به رقیبی سرسخت برای دیگر برند ها در بازار جهانی در پیش از ۱۰۰ کشور تبدیل شده باشد.

از مهم ترین و پر کاربردترین محصولات برند پنتاکس می توان پمپ آب پنتاکس را نام برد.

کمپانی پنتاکس برای استفاده و مصارف مختلفی دست به تولید پمپ آب زده است اما چیزی که در این مطلب قصد داریم به معرفی آن بپردازیم انواع پمپ آب پنتاکس میباشد.

پمپ آب پنتاکس بر اساس محیط های که مورد استفاده قرار میگیرند و همینطور میزان فشار و قدرتی که دارا میباشند به چند دسته مختلف تقسیم میشوند.

انواع پمپ های خانگی پنتاکس عبارتند از; سری CM سری PM سری CB سری MB سری CAM که در محیط های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند.

از این سری پمپ های آب خانگی پنتاکس برای مصارف عمومی مانند;

پمپ آب پنتاکس

آبیاری و مصارف خانگی و موارد صنعتی در مقیاس بسیار کوچک استفاده میشود.

این نوع پمپ ها با توان ۰٫۵ تا ۵٫۵ اسب بخار دارای لرزش و صدای بسیار کم میباشد.

نگهداری از پمپ آب پنتاکس

تا اینجای بحث به معرفی انواع پمپ آب پنتاکس و زمینه های استفاده آن ها پرداختیم اما یک مورد اصلی و اساسی در رابطه با این پمپ های آب خانگی نحوه مراقبت و نگهداری از آنها میباشد.

پمپ آب ها به دلیل اینکه با استفاده از سیم کشی برق و جریان برق و همینطور موتور های الکتریکی فعالیت میکنند به الکتروپمپ معروف میباشند.این پمپ ها عمدتا در انواع تک فاز طراحی و تولید میشوند اما نمونه های سه فاز از آنها هم موجود میباشد.

پمپ ها به دلیل اینکه با جریان برق شروع به فعالیت میکنند و همینطور اساس کار آنها که عمدتا بر پایه روشن و خاموش شدن مکرر میباشد بسیار در معرض خطر خرابی به دلیل بالا و پایین شدن جریان برق ورودی به دستگاه میباشد.

برای جلوگیری از آسیب و ضرر احتمالی به این پمپ آب ها امروزه بسیار پیشنهاد میشود تا از دستگاهی به نام اینورتر استفاده شود.

اینورتر ها با کنترل جریان ورودی و خروجی و همینطور توان موتور دستگاه از خرابی الکتروموتور ها جلوگیری میکنند.

اینورتر پنتاکس برای الکتروموتور

کمپانی پنتاکس در کنار تولید پمپ آب پنتاکس متنوع و با کیفیت خود دست به تولید اینورتر هم زده تا از ضرر های احتمالی به محصولاتی که مشتریانش خریداری میکنند جلوگیری کند رضایت مشتریان خود را بیش از پیش کسب کند.

اصلی بودن و تقلبی نبودن این دستگاه هم از نکات اصلی میباشد که در خرید دستگاه حائز اهمیت است.شما میتوانید با کسب اطلاعات درباره راه های تشخیص اینورتر های اصلی پنتاکس با کلیک بر روی متن زیر و از طریق مقاله زیر از خرید خود اطمینان کامل حاصل کنید.

اینورتر های این شرکت در مدل های متنوع و با کیفیت در سری های تک فاز و سه فاز طراحی و تولید میشود که شما میتوانید بر اساس نوع پمپ آب خود آن را انتخاب کرده و خریداری کنید.

اینورتر های پنتاکس برای الکتروموتور

یکی از مدل های بسیار پرفروش اینورتر های ایتالیایی پنتاکس;

مدل DSI-200-K40G1 که با برق تک فاز ۲۲۰ ولت راه اندازی شده

و دارای توان خروجی ای معادل ۰٫۵ اسب بخار میباشد

اینوتر DSL-200

یکی دیگر از مدل های اینورتر پنتاکس که برای استفاده در پمپ های آب پر قدرت سه فاز مناسب میباشد;

مدل DSI-400-018G3 میباشد.

که با برق ورودی ۳۸۰ ولت شروع به کار کرده و توان خروجی ای برابر با ۲۵ اسب بخار دارد.

امیدواریم که مطلب فوق برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات مورد نیازتان را برای شما فراهم آورده باشد.
ما را از نظرات و پیشنهادات خودتان در بخش دیدگاه با خبر کنید و اگر این مطلب برای شما مفید بود آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

محصولی متناسب با انتخاب شما یافت نشد

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Our Score
Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 4]