با پیشرفت صنایع و تجهیزات و دستگاه های مربوط به آن،امور مرتبط با این دستگاه ها و تجهیزات هم به سختی گذشته نبوده و با سهل و آسانی همراه است.یکی از این امور،تعمیرات دستگاه ها می‌باشد.

تعمیرات دستگاه ها و تجهیزات صنعتی یکی از اموری می‌باشد که در زمان های گذشته نیاز و یا حتی تا حدودی امروزه نیاز به افراد متخصص داشت.

اما امروزه با پیشرفت فناوری،علاوه بر آسان تر شدن رابط  کاربری دستگاه های صنعتی،شیوه تعمیرات و مدیریت آنها هم آسان شده.

در نتیجه همین امر هم،امروز قصد داریم تا درباره تعمیرات اینورترهای صنعتی برای الکتروموتور صحبت کنیم.

در زمان های گذشته همراه با اینکه نصب و راه اندازی اینورتر های صنعتی امری تخصصی و سخت بود،عیب یابی آنها و تعمیرات آنها هم کار سخت و دشکاری بود و حتما احتیاج بود تا با شخصی متخصص تماس گرفته شود تا به تعمیر دستگاه بپردازد.

خرید اینورتر آی مستر

در نتیجه همین امر افراد باید هزینه های گرافی برای تعمیرات تجهیزات و وسایل خودشان پرداخت می کردند.

تعمیر اینورتر

اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری و همچنین پیشرفت چشمگیر صنایع که استفاده از تجهیزات و وسایل صنعتی بهینه تر شده است،نه تنها نصب و راه اندازی اینورتر ها سهل تر و آسان تر شده بلکه،عیب یابی آنها و نیز تعمیر آنها هم نسبت به گذشته آسان تر شده است‌.

تعمیر اینورتر

در ادامه مطلب هم قصد داریم تا به بررسی انواع مشکلات و عیوب مرتبط با اینورتر ها بپردازیم و هم راه های جزئی تشخیص و حل آنها را بیان کنیم.

مشکلات اینورتر های صنعتی اغلب به دو دسته تقسیم میشود. مشکلات سخت افزاری مشکلات نرم افزاری

بررسی مشکلات سخت افزاری

مشکلات سخت افزاری اینورتر ها خود به دو دسته بیرونی و درونی تقسیم میشود.

مشکلات بیرونی اینورتر ها به طور کلی به اتصالات اینورتر با دستگاه مورد نظر شما مربوط میشود.

در چنین شرایطی بهتر است تا با کنترل کردن دیگر قسمت های دستگاه یعنی بخش های مرتبط با نرم افزار دستگاه به بررس یاین قسمت های بپردازید.

تعمیر اینورتر

پس از یافتن عیب دستگاه برای تعمیر کردن این بخش های غالبا نیاز به افراد متخصص و تعمیرکار نمیباشد و یه فرد فنی میتواند این بخش های را تعمیر و اصلا کند.

اجزای داخلی اینورتر که ممکن است در شرایط خرابی دستگاه با مشکل مواجه شده باشند عبارتند از؛

  • یکسو کننده ورودی 

قطعه ای که برق ورودی AC را به برق DC تبدیل میکند.

  • چک کردن خازن های باس DC در واحد برقی DC

در این قسمت خازن ها برق های DC با ولتاژ بالا را میتوانند در خود ذخیره کنند.

  • چک کردن خروجی اینورتر

برای بررسی این بخش باید واحد مداری وارونگر را مورد بررسی قرار دهید.در این قسمت دستگاه برق DC به ولتاژ سینوسی AC تبدیل می‌شود.

از بخش های بیرونی اینورتر که ممکن است در هنگام بروز خرابی در دستگاه عیب پیدا کرده باشد میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • ولتاژ سه فاز ورودی نباید بیشتر از ۵ درصد از مقدار اسمی باشد.
  • ولتاژ خروجی اینورتر
  • اضافه بار موتور
  • اضافه ولتاژ یا زیر ولتاژ که ممکن است باعث خارج شدن اینورتر از مدار شود.

اما باز هم پیشنهاد گروه الکترو‌ثامن این است که برای رفع مشکل و ایراد دستگاه در چنین شرایطی به نمایندگی و یا فروشگاه فروشنده دستگاه تماس بگیرید.

بررسی مشکلات نرم افزاری

برنامه ها و کارت های نصب شده بر روی دستگاه هم میتواند یکی از منابع عیب و ایراد دستگاه باشد.

دسته دیگر مشکلات مربوط به انواع اینورترها مشکلات نرم افزاری آنها می‌باشد که مرتبط است با کارت های نصب شده بر روی دستگاه و همچنین برنامه های دشتی و خودکاری که شما می‌توانید با کلید های روی بدنه دستگاه و در منو های مختلف آنها را تنظیم کنید.

تعمیر اینورتر

در شرایط مختلف ممکن است پارامتر‌ها و تنظیمات اینورتر‌ها تغییر کند که در نتیجه همین امر مشکلات نرم افزاری برای دستگاه شما بوجود می‌آورد.شما میتوانید در چنین شرایطی به راحتی با مراجعه به دفترچه راهنمایی دستگاه و آشنایی کامل با کلید‌های روی اینورتر و بررسی عملکرد‌های هر یک از آنها می‌توانید به راحتی به تنظیم برنامه های مختلف دستگاه و پارامتر های آن به صورت پیش فرض و یا دلخواه بپردازید.

خرید محصولات

شما می توانید با مراجعه به بخش فروشگاه سایت الکتروثامن,در کوتاه ترین زمان ممکن به بررسی انواع اینورتر ها و درایو های های برند های مطرح جهان مانند;دانفوس,پنتاکس,وکن,هیمل و پرتوصنعت بپردازید و در هر مکان و زمانی به خرید محصول مورد نظر خود بپردازید.

امیدواریم مطلب فوق برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات کافی و اندکی را در رابطه با موضوع عیب یابی و تعمیر اینورتر‌ها در اختیار شما گذاشته باشد.

پیشنهاد گروه الکترو‌ثامن این است که در شرایطی که اینورتر شما با مشکلی جدی رو به رو شد حتما با نمایندگی فروش دستگاه و یا فروشگاهی که دستگاه را از آن خریداری کرده‌اید تماس حاصل کنید.

گروه الکترو‌ثامن با افراد متخصص در زمینه نصب و راه اندازی و همچنین تعمیر انواع درایو‌ها و اینورتر‌های صنعتی در همه وقت و زمان در خدمت شما میباشد.

دیدگاه،پیشنهادات،انتقادات و سوالات خود را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید و در صورت مفید بودن،این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

4 پاسخ
    • Moradi
      Moradi گفته:

      ممنون از لطفتون.
      بله درست میگین ولی خب چون تعمیر اینورتر نسبتا نیاز به تخصص داره ما سعی کردیم تو این مطلب یه چهارچوب کلی از این موضوع رو ارایه بدیم.
      پیشنهاد میکنم برای مطالعه دقیق تر نکات ایمنی نصب و تعمیر اینورتر ها مقاله های زیر رو هم مطالعه کنید.
      https://b2n.ir/455239
      https://b2n.ir/545090
      با تشکر از نظر و پیشنهاد و توجه شما.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Our Score
Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]