انواع محصولات برق صنعتی زیمنس

یکی از برترین کمپانی ها در زمینه تجهیزات برق صنعتی، کمپانی زیمنس می باشد که توسط ارنست فون در سال ۱۸۴۷ میلادی تاسیس شد. قدمت این برند خود نشان از قدرت این شرکت است که باعث شده خیلی ها این شرکت آلمانی را پرچمدار تجهیزات برق صنعتی در دنیا بدانند. 

برند زیمنس در صنایع مختلفی فعالیت داشته و ما در این مقاله تنها قصد معرفی محصولات برق صنعتی زیمنس را داریم. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع محصولات برق صنعتی زیمنس

۱) اینورتر از محصولات برق صنعتی زیمنس

اینورتر زیمنس که به اختصار VFD یا درایو سرعت متغیر زیمنس نیز نامیده می‌شوند، جزء اینورترهای استاتیک و فاقد قطعات متحرک هستند که در مدل ها و سری‌های گوناگون تولید می‌شوند.

ویژگی های اینورتر زیمنس:

  • توانایی تنظیم و راه اندازی تخصصی دور موتورهای الکتریکی AC 
  • قابلیت روشن و خاموش کردن موتور به صورت کنترل‌شده و تنظیم دقیق زمان روشن و خاموش کردن
  • کنترل انواع موتورهای AC و DC
  • بهره گیری از مدهای کنترلی V/F، برداری و گشتاور ثابت
  • توانایی تغییر سرعت موتور از صفر تا چند برابر سرعت نامی موتور
  • قابلیت راه‌اندازی و توقف نرم

پی ال سی سری S7-1200 مدل CPU 1211C زیمنس

۲) پی ال سی

plc مخفف کلمه Programmable Logic Controller می باشد که وظیفه کنترل کننده را بر عهده دارد. این مورد از محصولات برق صنعتی زیمنس در دنیای امروز نقش مهمی در مدیریت و برنامه ریزی بخش های صنعتی داشته و منجر به مدیریت بهتر فرایندها در این بخش می گردد.

۳) کنتاکتور زیمنس

کنتاکتور تجهیزی است که از طریق تحریک بوبین، به عنوان کلیدی برای قطع و وصل کردن مدارهای قدرت از راه دور استفاده می شود. کنتاکتور ها از محصولات برق صنعت زیمنس دارای ۳ بخش اصلی تیغه ، بوبین و محفظه هستند. 

کنتاکتور زیمنس

کنتاکتور زیمنس

مزایای کنتاکتور زیمنس نسبت به سایر برند ها:

  • رفع خطای ناشی از راه اندازی مجدد ماشین(دستگاه) در مواقع خاموشی
  • امکان فرمان از چند محل به صورت اتوماتیک
  • دارای حفاظت بیشتر و اقتصادی تر و ایمن تر
  • عمر بیشتر نسبت به سایر تجهیزات برق صنعتی

۴) سافت استارتر 

با کمی توجه به نام این مورد از محصولات برق صنعتی زیمنس می توان به این نتیجه رسید که سافت استارتر (soft starter) چیزی هست که استارت را نرم انجام میدهد و به معنی راه اندازی نرم است، بنابراین شما با وصل کردن این دستگاه به الکتروموتور می توانید الکتروموتور را به صورت نرم راه اندازی کنید.

در حقیقت الکتروموتور در سایز های بزرگتر را نمی توان به صورت مستقیم راه اندازی کرد زیرا با جریان راه اندازی ۴ الی ۱۰ برابر جریان نامی مواجه خواهد شد؛ به همین دلیل از روش هایی مثل ستاره مثلث ، سافت استارتر و درایو صنعتی (اینورتر) استفاده می شود.

سافت استارتر زیمنس

سافت استارتر زیمنس

۵) رله های حفاظتی زیمنس

وظیفه مورد از محصولات برق صنعتی زیمنس، جدا کردن قسمت معیوب از دستگاه ها و ادامه کار قسمت های دیگر می باشد. رله های حفاظتی زیمنس محیط کاربری آسان دارند و دارای امکانات پیشرفته هستند. برای پیکر بندی نیاز به صرف هزینه ندارد و رایگان می باشد.

کارت های افزاینده و دیجیتال و آنالوگ زیمنس

۶) کارت های آنالوگ زیمنس

کارت های آنالوگ ورودی، سیگنال های الکتریکی آنالوگ را از سنسورها و ترانسمیترهای آنالوگ دریافت نموده و آن ها را به دیتا تبدیل می نمایند. در این کارت ها به منظور تبدیل سیگنال الکتریکی به دیتا، از واحدی به نام A/D استفاده می شود.

۷) کلید حرارتی زیمنس

کلید های حرارتی که به کلید های اورلود نیز شناخته می شوند، کلید هایی هستند که وظیفه اصلی آن ها حفاظت از اختلاف بار و جریان می باشد و معمولاً بر سر راه مدار الکتروموتورها بر اساس آمپر و کیلو آمپر قرار می گیرد. 

ویژگی مهم این مورد از محصولات برق صنعتی زیمنس این است که پس از جریان نشتی و خطا بلافاصله الکترو موتور را از مدار خارج میکند.

کاربرد درایو در کمپرسور
,

خرید انواع اینورتر زیمنس

1-1-1 قیمت خرید اینورتر زیمنس اینورتر زیمنس در صنعت برق صنعتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و کاربردهای زیادی دارند. اینورتر زیمنس با مزایا و کارکردهایی که دارد توانسته محبوبیت زیادی در سراسر دنیا به‌ویژه ایران…
کاربرد درایو در کمپرسور
,

خرید انواع اینورتر زیمنس

1-1-1 قیمت خرید اینورتر زیمنس اینورتر زیمنس در صنعت برق صنعتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و کاربردهای زیادی دارند. اینورتر زیمنس با مزایا و کارکردهایی که دارد توانسته محبوبیت زیادی در سراسر دنیا به‌ویژه ایران…
انواع محصولات برق صنعتی
بهترین برند اینورتر در جهان
تاثیر درایو بر بهبود برق صنعتی
معرفی اینورتر دانفوس
,

خرید درایو دانفوس ( اینورتر)

1-1-1 قیمت خرید اینورتر دانفوس از نمایندگی اینورتر دانفوس یکی از بهترین و معروف ترین اینورتر ها در سراسر جهان می باشد که توسط کمپانی دانمارکی دانفوس تولید می شود. برای خرید انواع اینورتر دانفوس از نمایندگی دان…
مقایسه اینورتر پنتاکس و درایو دانفوس
برترین نمایندگی‌های اینورتر پنتاکس
ویژگی‌های یک نمایندگی برتر اینورتر
بررسی سیر تحول اینورتر
معرفی برند تکو
آشنایی با اینورتر imaster سری

۸) کلید اتوماتیک کمپکت زیمنس

در شبکه سه فاز به هنگام افزایش سطح جریان اغلب قطع سه فاز به طور همزمان لازم و ضروری است. در بعضی از شبکه‌های توزیع می‌بایست به محض برگشت جریان (ولتاژ) یا افت بیش از حد مجاز ولتاژ، مدار بطور خودکار قطع و آلارم‌های لازم ایجاد گردد. کلید اتوماتیک یک نوع بریکر قابل قطع زیر بار است که جهت حفاظت اتصال کوتاه و اضافه بار در موتور‌ها و سیستم روشنایی، صنعتی و مصرف کننده‌های دیگر استفاده می‌شود.

کلید اتوماتیک کمپکت زیمنس

به عبارت دیگر این کلید‌ها به منظور حفاظت و قطع کردن مدار در برابر برگشت جریان و یا افت ولتاژ بیش از حد مجاز و کشیده شدن جریان اضافه توسط مصرف کننده (اضافه بار) و اتصال کوتاه مدار به کار می‌روند. کلید برای نوع جریان dc یا ac در تعداد قطب‌های ۱، ۲، ۳ و ۴ قطب ساخته می‌شوند.

۹) کلید هوایی زیمنس

این محصولات برق صنعتی زیمنس، کلیدهای فشار قوی هستند که ۲ وظیفه حفاظت از شبکه و قطع و وصل خط مورد استفاده را بر عهده دارد. علت نام گذاری این کلید ها این است که مکانیزم اطفاء حریق در هوای آزاد صورت می‌گیرد. کلیدهای هوایی دارای دو نوع فیکس و کشویی هستند. حداکثر جریان این نوع کلیدها می‌تواند تا ۶۳۰۰ آمپر باشد.

کلید هوایی زیمنس

کلید هوایی زیمنس

کلید هوایی زیمنس قدرت قطع بالاتری نسبت به کلیدهای کمپکت دارند که بین ۵۵ تا ۲۰۰ کیلو آمپر می‌باشد و عمر این نوع کلیدها نیز در حدود دو برابر کلیدهای کمپکت می‌باشد. کاربرد این کلید ها به طور کلی شامل ثبت تمامی آلارم ها، خطاها و پارامترهای مهم سوئیچینگ اصلی سیستم های توزیع نیرو و اندازه گیری بسیاری از پارامترهای شبکه می باشد.

۱۰) کلید بیمتال زیمنس

این مورد از محصولات برق صنعتی زیمنس وظیفه حفاظت کننده موتور در برابر جریان های اضافه را بر عهده دارد و از دو نیمه هادی با ضرایب انبساطی متفاوت ساخته می شوند. این فلز ها با زیاد شدن تغییر طول می دهند و قطعه هادی بیمتال به سمت فلز با ضریب انبساطی کمتر خم می شود.

۱۱) لوگو بدون صفحه نمایش زیمنس

لوگو نوعی کنترل کننده کوچک و ساده می‌باشد که برای مصارف کوچک همچون ساختمان ها، مرغداری ها، دامداری ها و پرورش ماهی و ..استفاده می‌شود. لوگو همانند PLC های دیگر، قابلیت برنامه ریزی داشته و به دلیل یکپارچه بودن آن، از طریق کلیدهایی که بر روی آن تعبیه شده برنامه ریزی می‌شود.

لوگو بدون صفحه نمایش زیمنس

۱۲) لوگو با صفحه نمایش زیمنس

شرکت زیمنس برای این سری از لوگوها ماژول ارتباطی طراحی کرده است و می‍تواند با استفاده از یک سیم کارت آن ها را از راه دور کنترل کند. این سری از محصولات برق صنعتی زیمنس، در ۸ نوع برای ولتاژهای مختلف ساخته شده که  مدل با صفحه ی نمایش و ۴ مدل بدون صفحه نمایش  می‌باشد.

صفحه نمایش های این نسل از لوگوها دارای ۶ خط می‌باشد که در هر خط کاراکتر می‌تواند قرار بگیرد. همین امر باعث شده تا برای کاربران بتوانند تعداد کاراکترهای هر پیام را دوبرابر کند و پیام های و پیام را دوبرابر کند و پیام های واضح تر و متغیرهای بیشتری را بنویسد.

از دیگر قابلیتهای این صفحه نمایش های جدید می‌توان قابلیت تغییر رنگ نورهای آن اشاره نمود که علاوه بر جذابیت بیشتر کار با آنها، کاربران می‌توانند برای مواقعی همچون وضعیت خطر یا وضعیت هشدار و شرایط عادی کار و … از نورهای پس زمینه قرمز، نارنجی و سفید بهره بگیرند.

لوگو با صفحه نمایش زیمنس

لوگو با صفحه نمایش زیمنس

۱۳) مانیتور صنعتی از محصولات برق صنعتی زیمنس

این مورد از محصولات برق صنعتی زیمنس برای مشاهده پارامترهای اتوماسیون صنعتی زیمنس مانند پی ال سی زیمنس (Siemens PLC) و درایو زیمنس (Siemens Driver) استفاده می شود.

مانیتور صنعتی زیمنس در واقع یک ال سی دی (LCD) است که در آن میتوان برنامه ریزی و برنامه نویسی کرد. همچنین به کمک آن می توان سیستم اتوماسیون صنعتی زیمنس را کنترل کرد و پارامتر های مختلف را تغییر داد.

اگر مایل به خرید انواع محصولات برق صنعتی زیمنس هستید، میتوانید خیلی راحت با مراجعه به بخش فروشگاه الکترو ثامن در همین سایت ، در کمترین زمان در هر لحظه و مکان دلخواه محصول خود را خریداری کنید . علاوه براین امکان خرید محصولات به صورت حضوری در نمایندگی زیمنس الکترو ثامن نیز مهیا می باشد 

محصولی متناسب با انتخاب شما یافت نشد

در این مقاله ما سعی کردیم اطلاعات کامل و درست در مورد انواع محصولات برق صنعتی زیمنس منتشر کنیم تا در اختیار شما قرار گیرد. در صورت مفید بودن این مقاله برای شما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. همچنین در بخش دیدگاه ها نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Our Score
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]